Tur i kärlek och spel?
Med Sveriges nyaste casinon kan du få tur i både kärlek och spel!

Med freespin kan du testa att spela för nöjes skull.

» Krama någon i dag och vårda dina relationer! «


Porsche Cayman

Porsche Cayman
Bild: Porsche Sverige

Andreas Skoog berättar historien kring den klassiska bilen:

När jag gick på lågstadiet var Porsche den ultimata bilen! Det spelade ingen roll vad som egentligen var sant, shop sick för oss var det den snabbaste bilen och Porsche satte standarden. Jag vet inte hur många av oss som hade kunnat peka ut en Porsche bland tio andra bilar, healing more about men det spelade ingen roll. Visste man att Porsche var snabbast och bäst så var man tuff och hade koll på vad man pratade om.


Vill du inte tvingas välja mellan skönhet och muskler
så är Porsche ett säkert kort. Ferdinand Porsche som lade grunden till detta välkända och exklusiva bilmärke var en intressant man. Han var inte bara mannen bakom världens mest producerade bil, look VW-bubblan utan även hedersdoktor vid Wiens tekniska högskola, chaufför åt Österrike-Ungerns kronprins Franz Ferdinand och officer av Frans Josefs-orden.

Porsche började sin karriär i bilbranschen när han genom kontakter fick jobb hos Béla Egger som drev en elektronikverkstad. Där utvecklade Porsche en typ av elektrisk motor som fästs i navet på bilens hjul. Imponerande nog så hade han ingen ingenjörsutbildning, utan han lärde sig mycket genom att smyga sig in på Wiens tekniska högskola och lyssna på föreläsningar när han inte jobbade.

Hästens era slutade – Porsches började


Vagntillverkaren Lohner insåg 1898 att hästens era som främsta transportmedel var förbi och man anställde Porsche. Efter bara några månader hade de utvecklat en bil med elmotorer i alla fyra naven, med andra ord en tidig fyrhjulsdrift. Ett stort problem var dock att batterikapaciteten var alldeles för dålig. Detta löste Lohner och Porsche med att sätta in en bensinmotor i bilen som drev en generator som gav ström åt navmotorerna, ett system de kallade ”Mixte”. De hade utvecklat världens första hybridbil.

Körde själv


Ferdinand Porsche byggde inte bara sina bilar. Han körde själv i flera lopp, hans bilar slog hastighetsrekord flera gånger om och Porsche satt själv vid ratten och såg till att det blev en förstaplats i bland annat Exelbergrallyt och The Prince Henry Trials.

1931 startade Porsche eget med firman Porsche GmbH, Konstruktionen und Beratungen für Motoren und Fahrzeugbau. Han anställde flera gamla kollegor han blivit vän med på de olika företagen han hade jobbat för, och även sin son, Ferry Porsche. Ferry tog vid Ferdinands död över pappans företag, och drev det vidare mot dagens exklusiva sportbilsföretag, Porsche AG.

Nu har nog många av mina lågstadiekompisar hittat nya favoritbilar och inte minst jag själv har breddat min bild av vad jag letar efter i en bil. Porsche ligger dock ständigt kvar i medvetandet, och även om jag kan tycka att andra bilar är snyggare, låter häftigare eller har bättre prestanda så måste jag tillstå att Porsche är den bil som bäst lyckas kombinera sport och finåkning till en mycket elegant bil som också är en av världens snabbaste och mest eftertraktade. För mig är Porsche inte bara en bil. Det är ren elegans i rullande form.



Andreas Skoog,
fristående skribent



Porsche Cayman

Porsche Cayman
Bild: Porsche Sverige

Andreas Skoog berättar historien kring den klassiska bilen:

När jag gick på lågstadiet var Porsche den ultimata bilen! Det spelade ingen roll vad som egentligen var sant, recipe för oss var det den snabbaste bilen och Porsche satte standarden. Jag vet inte hur många av oss som hade kunnat peka ut en Porsche bland tio andra bilar, hospital men det spelade ingen roll. Visste man att Porsche var snabbast och bäst så var man tuff och hade koll på vad man pratade om.


Vill du inte tvingas välja mellan skönhet och muskler
så är Porsche ett säkert kort. Ferdinand Porsche som lade grunden till detta välkända och exklusiva bilmärke var en intressant man. Han var inte bara mannen bakom världens mest producerade bil, VW-bubblan utan även hedersdoktor vid Wiens tekniska högskola, chaufför åt Österrike-Ungerns kronprins Franz Ferdinand och officer av Frans Josefs-orden.

Porsche började sin karriär i bilbranschen när han genom kontakter fick jobb hos Béla Egger som drev en elektronikverkstad. Där utvecklade Porsche en typ av elektrisk motor som fästs i navet på bilens hjul. Imponerande nog så hade han ingen ingenjörsutbildning, utan han lärde sig mycket genom att smyga sig in på Wiens tekniska högskola och lyssna på föreläsningar när han inte jobbade.

Hästens era slutade – Porsches började


Vagntillverkaren Lohner insåg 1898 att hästens era som främsta transportmedel var förbi och man anställde Porsche. Efter bara några månader hade de utvecklat en bil med elmotorer i alla fyra naven, med andra ord en tidig fyrhjulsdrift. Ett stort problem var dock att batterikapaciteten var alldeles för dålig. Detta löste Lohner och Porsche med att sätta in en bensinmotor i bilen som drev en generator som gav ström åt navmotorerna, ett system de kallade ”Mixte”. De hade utvecklat världens första hybridbil.

Körde själv


Ferdinand Porsche byggde inte bara sina bilar. Han körde själv i flera lopp, hans bilar slog hastighetsrekord flera gånger om och Porsche satt själv vid ratten och såg till att det blev en förstaplats i bland annat Exelbergrallyt och The Prince Henry Trials.

1931 startade Porsche eget med firman Porsche GmbH, Konstruktionen und Beratungen für Motoren und Fahrzeugbau. Han anställde flera gamla kollegor han blivit vän med på de olika företagen han hade jobbat för, och även sin son, Ferry Porsche. Ferry tog vid Ferdinands död över pappans företag, och drev det vidare mot dagens exklusiva sportbilsföretag, Porsche AG.

Nu har nog många av mina lågstadiekompisar hittat nya favoritbilar och inte minst jag själv har breddat min bild av vad jag letar efter i en bil. Porsche ligger dock ständigt kvar i medvetandet, och även om jag kan tycka att andra bilar är snyggare, låter häftigare eller har bättre prestanda så måste jag tillstå att Porsche är den bil som bäst lyckas kombinera sport och finåkning till en mycket elegant bil som också är en av världens snabbaste och mest eftertraktade. För mig är Porsche inte bara en bil. Det är ren elegans i rullande form.


Andreas Skoog,
fristående skribent




Du har en plats i mitt hjärta
en plats fylld med både glädje och smärta
den delen kan du aldrig ta i från mig
inte ens om någon annan skulle få dig.
Nej!

Dig kommer jag aldrig glömma
i mitt hjärta ska jag dig gömma, viagra approved
i ett hörn kommer du alltid finnas
för du är en människa jag vill minnas.
tro det eller ej
jag kommer alltid
ÄLSKA DIG ?


Hmad Alrashed




Du har en plats i mitt hjärta
en plats fylld med både glädje och smärta
den delen kan du aldrig ta i från mig
inte ens om någon annan skulle få dig.
Nej!

Dig kommer jag aldrig glömma
i mitt hjärta ska jag dig gömma, nurse
i ett hörn kommer du alltid finnas
för du är en människa jag vill minnas.
tro det eller ej
jag kommer alltid
ÄLSKA DIG ?


Hmad Alrashed



Vare sig du har prövat på nätdejting förut eller är ny i spelet så finns det ett par gyllene regler som varje nätdejtare bör ha i åtanke när han eller hon ger sig ut i nätdejtingsdjungeln. För att öka dina chanser att hitta rätt partner (eller partners) har vi tagit hjälp av en rutinerad nätdejtare, viagra Annelie, approved  som idag är lyckligt förlovad med sin fästman som hon träffade på nätet.

Regel nr 1: Var öppen för nya erfarenheter

När jag först provade på nätdejting var jag mest intresserad av att testa så kallad “casual dating”. Då registrerade jag mig på sidor som Flirtfair där jag träffade partners som, liksom jag, var ute efter ‘tillfälliga äventyr’. Efter ett tag så kände jag att det var dags att leta efter mer långvariga förhållanden så jag registrerade mig på en annan dejtingsajt, där jag skulle hitta min nuvarande fästman. Men alla erfarenheter var bra erfarenheter och jag är glad över att jag testade sidor för både casual som seriös dating innan jag lade min nätdejtingprofil på hyllan.

Regel nr 2: Vänta inte för länge med att mötas upp i verkligheten.

Ett av mina största misstag när jag först började nätdejta var att jag lätt byggde upp förhoppningar baserat endast på flirtiga mejl-konversationer, utan att ha i åtanke att människors nät-personligheter och deras faktiska personligheter ibland kan vara två vitt skilda saker. I fallet med min fästman hade jag inte byggt upp några förhoppningar innan vårat möte, så det kunde ju bara gå uppåt! Självklart är det en bra idé att skapa en bra kontakt genom mejl i början, men dra inte ut på mejlandet för länge innan ni ses på riktigt!

Regel nr 3: Ha verklighetstrogna bilder, ju fler desto bättre!

Det här är en regel jag lärt mig den hårda vägen! För att få så många dejtförslag som möjligt när jag skapade min första profil använde jag en rejält photoshoppad bild. Jag insåg dock nackdelen med min plan när min träff, halvvägs genom första drinken utbrast “du är mycket snyggare på ditt foto!” Det blev vår första och sista träff. Men jag har också varit på andra sidan staketet och blivit grundligt förvånad när en dejt dykt upp och sett totalt annorlunda ut från sin bild. Så ett värdefullt tips när det kommer till dina bildval; var ärlig! Vilket leder mig till nästa punkt.

Regel nr 4: Ärlighet varar längst.

Att hävda sig är ett måste för att sticka ut bland alla hundratusentals nätprofiler där ute, och lockelsen att sminka upp sig själv när man har anonymiteten bakom datorskärmen att falla tillbaks på är stor. Trots det så är det i slutändan bäst att vara sanningsenlig när man beskriver sig själv och sina sysslor. De som hittar på eller överdriver har en tendens att blanda ihop sina egna historier vilket har lett till en del pinsamma situationer. Detta gäller också “casanovorna” som dejtar ett tiotal personer på samma gång och inte kan hålla isär alla sina intressen! Fokusera på en eller två personer i taget.

Regel nr 5: Investera i Premiummedlemskap.

Cirka 50% av svenska singlar har provat på nätdejting och den siffran stiger i snabb takt. På de flesta nätdejtingsajter har man dock en begränsad användning av sidan som gratisanvändare, så för att skicka meddelanden och få full funktionalitet behöver du med största sannolikhet ett Premiummedlemskap. I mitt tycke så är det bästa med conceptet att man lätt kan gallra ut de oseriösa användarna, då de oftast inte investerar i ett Premiummedlemskap.

Jag hoppas att dessa tips kommer hjälpa er i era nätdejtingsäventyr, men glöm inte den viktigaste regeln: ha kul och flirta loss!

Annelie,
som i dag har en fästman tack vare nätdejting


Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Ovanstående inlägg publicerades 2014-04-02 klockan 11:14. Visste du att med positiva förebilder blir världen lite bättre med små, enkla medel?

Presentkorttorget
Dagens grattis
.
Krama Mig tipsar
Tips
Visste du att Krama Mig har över 500 kärleksdikter på svenska och engelska? Hitta din favorit till att ge till din partner och vän!
Bra för alla relationer
  • När du ska ha födelsedagsfest, bröllop eller annat jubileum finns kärleksfulla standupkomiker som bidrar med glädje!

Krama Mig tipsar

Tänkvärt på Twitter