Flygvaruhuset


» Krama någon i dag och vårda dina relationer! «


Att vilja lyssna på sina kunder, tillika hyrsgäster, är viktigt när man vill arbeta inom ett kommunalägt fastighetsbolag. Är man chef gäller det också att man har förmågan att kunna föra en konstruktiv dialog med de anställda som man är chef för och att man har förståelse för det formella och informella ledarskapet som finns i en organisation där individer finns.


VD Åsa Hedenberg
för Huge Fastigheter AB berättar för tidningen Bofast att ”vi behöver lyssna mer på hyresgästerna”.  Att kunna ha fokus på kunderna är minst lika viktigt som att ha fokus i ägarna och sina chefer. I ett kommunalt fastighetsbolag är dock kunderna och ägarna desamma, eftersom kunderna (hyresgästerna) är de som betalar skatt i kommunen som upplåter lägenheter.


Alla VD:ar bör ha ett kundorienterat intresse
som fungerar även reellt, så att det inte bara blir tomma ord. Det är bra att kvinnliga VD:ar tillsätts, så att det redan finns kvinnor i bolagsstyrelsen, den dag som det blir lagstiftning om att minst 40 % ska vara kvinnor. Kan man också implementera kunskap och kompetens i samband med kundfokus, så har man goda förutsättningar när man väl bestämt sig för att ta till sig hyresgästernas önskemål.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Ovanstående inlägg publicerades 2012-09-06 klockan 16:42. Visste du att med positiva förebilder blir världen lite bättre med små, enkla medel?

Presentkorttorget
Dagens grattis
.
Krama Mig tipsar
Tips
Visste du att Krama Mig har över 500 kärleksdikter på svenska och engelska? Hitta din favorit till att ge till din partner och vän!
Bra för alla relationer
  • När du ska ha födelsedagsfest, bröllop eller annat jubileum finns kärleksfulla standupkomiker som bidrar med glädje!

Krama Mig tipsar
Tänkvärt på Twitter