Tur i kärlek och spel?
Med Sveriges nyaste casinon 2015 kan du få tur i både kärlek och spel!

Med freespin kan du testa att spela för nöjes skull.

» Krama någon i dag och vårda dina relationer! «



Du kan på ett bra sätt få en bättre, fysisk uthållighet där du mår mentalt starkare. Genom både bra kosthållning, daglig träning och med lättillgänglighet till läkare i mobilen, kan du på kort tid nå ett välbefinnande som är bra för dig och där du mår bättre.

Det viktiga är att du har bra rutiner i vardagen för mat och träning. Bra rutiner får du genom att ha disciplin att följa de rutiner som du själv skapar för att nå dina mål för den träning som du har och skapar samt ser till att ha en varierad kosthållning (som fokuserar på nyttiga fetter, proteiner och kolhydrater. Om du även ser till att ha någon i din närhet eller som du har kontakt med som ser till att peppar och stöttar dig på olika sätt, så kan du se att din dagliga rutin efterlevs av dig.

För att nå bra rutiner som fungerar i din vardag, kan följande tips vara värdefulla för att ha en disciplin i vardagen:

– Underskatta inte vardagsmotionen!
Att gå är något som bidrar till bra kondition i längden. Genom att ha nå målet att gå tiotusen steg om dagen, vilket kan motsvara cirka sex kilometer, så kan du under en period se att du går flera mil. Om du går sex kilometer om dagen under en månad, så har du gått motsvarande sträckan Stockholm – Örebro (som är cirka 18 mil). Gå i stället för att ta bussen till tåget, ta trapporna i stället för hissen och gå runt kvarteret i samband med att du ska slänga soporna – möjligheterna till att ta extra steg är många. Med små, enkla steg kan du därmed gå långa sträckor – i dubbel bemärkelse.

– Utnyttja dötid för praktiska träningsredskap!
Försök använd en handgrip så ofta du har möjlighet till detta. Det finns i olika varianter och prisklasser och är lätt och praktiskt att använda när du sitter på buss och tåg när du ändå förflyttar dig mellan plats A och B. Då bygger du samtidigt upp dina underarmsmuskler.

– Sätt upp mål och konkreta delmål som känns bra!
Det är viktigt att du sätter upp mål, långsiktiga som kortsiktiga, som känns bra för dig. För med mål som du känner att du trivs med och känner att du klarar av, så kommer du känna dig motiverad av att kunna nå dina mål och utifrån de strukturerade rutinerna som du satt upp.

Se vilka kontakter som du har som kan hjälpa dig med att eventuellt lägga upp ett kost- och/eller träningsprogram som kan passa dig och utifrån dina mål. Utifrån detta kan du lägga upp konkreta delmål som kan passa dig och rutiner för detta. Kanske kan en powerwalk passa bra på morgonen när du är på väg till arbetet och ett träningspass medan du väntar på att barnens lektion slutar? Utgå från dina befintliga rutiner och pussla ihop dina kost- och träningsmål på ett bra sätt. Det finns kompetenta läkare i mobilen som kan hjälpa dig för att se vad som passar dig bäst.

Genom att få en insikt i och förståelse för vikten för en bra och sund balans i livet, även kroppsligen, och att tillämpa detta i praktiken, kommer du känna att du får en bättre fysisk uthållighet hos mig och med en större mental styrka inombords. Sätt ett delmål som är på en månad, så ser du att det kan bli vissa förändringar redan då. Sedan är det bara att fortsätta för att kunna nå de större målen som du sätter upp. Allt för att du ska må bättre, både fysiskt och mentalt!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Ovanstående inlägg publicerades 2018-08-17 klockan 21:59. Visste du att med positiva förebilder blir världen lite bättre med små, enkla medel?

Presentkorttorget
Dagens grattis
.
Krama Mig tipsar
Tips
Visste du att Krama Mig har över 500 kärleksdikter på svenska och engelska? Hitta din favorit till att ge till din partner och vän!
Bra för alla relationer
  • När du ska ha födelsedagsfest, bröllop eller annat jubileum finns kärleksfulla standupkomiker som bidrar med glädje!

Krama Mig tipsar

Tänkvärt på Twitter