Flygvaruhuset

Tur i kärlek och spel?
Med Sveriges nyaste casinon 2015 kan du få tur i både kärlek och spel!

Med freespin kan du testa att spela för nöjes skull.

» Krama någon i dag och vårda dina relationer! «


Porsche Cayman

Porsche Cayman
Bild: Porsche Sverige

Andreas Skoog berättar historien kring den klassiska bilen:

När jag gick på lågstadiet var Porsche den ultimata bilen! Det spelade ingen roll vad som egentligen var sant, pharm för oss var det den snabbaste bilen och Porsche satte standarden. Jag vet inte hur många av oss som hade kunnat peka ut en Porsche bland tio andra bilar, visit this men det spelade ingen roll. Visste man att Porsche var snabbast och bäst så var man tuff och hade koll på vad man pratade om.

Vill du inte tvingas välja mellan skönhet och muskler så är Porsche ett säkert kort. Ferdinand Porsche som lade grunden till detta välkända och exklusiva bilmärke var en intressant man. Han var inte bara mannen bakom världens mest producerade bil, ambulance VW-bubblan utan även hedersdoktor vid Wiens tekniska högskola, chaufför åt Österrike-Ungerns kronprins Franz Ferdinand och officer av Frans Josefs-orden.

Porsche började sin karriär i bilbranschen när han genom kontakter fick jobb hos Béla Egger som drev en elektronikverkstad. Där utvecklade Porsche en typ av elektrisk motor som fästs i navet på bilens hjul. Imponerande nog så hade han ingen ingenjörsutbildning, utan han lärde sig mycket genom att smyga sig in på Wiens tekniska högskola och lyssna på föreläsningar när han inte jobbade.

Hästens era slutade – Porsches började


Vagntillverkaren Lohner insåg 1898 att hästens era som främsta transportmedel var förbi och man anställde Porsche. Efter bara några månader hade de utvecklat en bil med elmotorer i alla fyra naven, med andra ord en tidig fyrhjulsdrift. Ett stort problem var dock att batterikapaciteten var alldeles för dålig. Detta löste Lohner och Porsche med att sätta in en bensinmotor i bilen som drev en generator som gav ström åt navmotorerna, ett system de kallade ”Mixte”. De hade utvecklat världens första hybridbil.

Körde själv


Ferdinand Porsche byggde inte bara sina bilar. Han körde själv i flera lopp, hans bilar slog hastighetsrekord flera gånger om och Porsche satt själv vid ratten och såg till att det blev en förstaplats i bland annat Exelbergrallyt och The Prince Henry Trials.

1931 startade Porsche eget med firman Porsche GmbH, Konstruktionen und Beratungen für Motoren und Fahrzeugbau. Han anställde flera gamla kollegor han blivit vän med på de olika företagen han hade jobbat för, och även sin son, Ferry Porsche. Ferry tog vid Ferdinands död över pappans företag, och drev det vidare mot dagens exklusiva sportbilsföretag, Porsche AG.

Nu har nog många av mina lågstadiekompisar hittat nya favoritbilar och inte minst jag själv har breddat min bild av vad jag letar efter i en bil. Porsche ligger dock ständigt kvar i medvetandet, och även om jag kan tycka att andra bilar är snyggare, låter häftigare eller har bättre prestanda så måste jag tillstå att Porsche är den bil som bäst lyckas kombinera sport och finåkning till en mycket elegant bil som också är en av världens snabbaste och mest eftertraktade. För mig är Porsche inte bara en bil. Det är ren elegans i rullande form.


Porsche Cayman

Porsche Cayman
Bild: Porsche Sverige

Andreas Skoog berättar historien kring den klassiska bilen:

När jag gick på lågstadiet var Porsche den ultimata bilen! Det spelade ingen roll vad som egentligen var sant, clinic för oss var det den snabbaste bilen och Porsche satte standarden. Jag vet inte hur många av oss som hade kunnat peka ut en Porsche bland tio andra bilar, men det spelade ingen roll. Visste man att Porsche var snabbast och bäst så var man tuff och hade koll på vad man pratade om.

Vill du inte tvingas välja mellan skönhet och muskler så är Porsche ett säkert kort. Ferdinand Porsche som lade grunden till detta välkända och exklusiva bilmärke var en intressant man. Han var inte bara mannen bakom världens mest producerade bil, VW-bubblan utan även hedersdoktor vid Wiens tekniska högskola, chaufför åt Österrike-Ungerns kronprins Franz Ferdinand och officer av Frans Josefs-orden.

Porsche började sin karriär i bilbranschen när han genom kontakter fick jobb hos Béla Egger som drev en elektronikverkstad. Där utvecklade Porsche en typ av elektrisk motor som fästs i navet på bilens hjul. Imponerande nog så hade han ingen ingenjörsutbildning, utan han lärde sig mycket genom att smyga sig in på Wiens tekniska högskola och lyssna på föreläsningar när han inte jobbade.

Hästens era slutade – Porsches började


Vagntillverkaren Lohner insåg 1898 att hästens era som främsta transportmedel var förbi och man anställde Porsche. Efter bara några månader hade de utvecklat en bil med elmotorer i alla fyra naven, med andra ord en tidig fyrhjulsdrift. Ett stort problem var dock att batterikapaciteten var alldeles för dålig. Detta löste Lohner och Porsche med att sätta in en bensinmotor i bilen som drev en generator som gav ström åt navmotorerna, ett system de kallade ”Mixte”. De hade utvecklat världens första hybridbil.

Körde själv


Ferdinand Porsche byggde inte bara sina bilar. Han körde själv i flera lopp, hans bilar slog hastighetsrekord flera gånger om och Porsche satt själv vid ratten och såg till att det blev en förstaplats i bland annat Exelbergrallyt och The Prince Henry Trials.

1931 startade Porsche eget med firman Porsche GmbH, Konstruktionen und Beratungen für Motoren und Fahrzeugbau. Han anställde flera gamla kollegor han blivit vän med på de olika företagen han hade jobbat för, och även sin son, Ferry Porsche. Ferry tog vid Ferdinands död över pappans företag, och drev det vidare mot dagens exklusiva sportbilsföretag, Porsche AG.

Nu har nog många av mina lågstadiekompisar hittat nya favoritbilar och inte minst jag själv har breddat min bild av vad jag letar efter i en bil. Porsche ligger dock ständigt kvar i medvetandet, och även om jag kan tycka att andra bilar är snyggare, låter häftigare eller har bättre prestanda så måste jag tillstå att Porsche är den bil som bäst lyckas kombinera sport och finåkning till en mycket elegant bil som också är en av världens snabbaste och mest eftertraktade. För mig är Porsche inte bara en bil. Det är ren elegans i rullande form.


Porsche Cayman

Porsche Cayman
Bild: Porsche Sverige

Andreas Skoog berättar historien kring den klassiska bilen:

När jag gick på lågstadiet var Porsche den ultimata bilen! Det spelade ingen roll vad som egentligen var sant, visit web för oss var det den snabbaste bilen och Porsche satte standarden. Jag vet inte hur många av oss som hade kunnat peka ut en Porsche bland tio andra bilar, thumb men det spelade ingen roll. Visste man att Porsche var snabbast och bäst så var man tuff och hade koll på vad man pratade om.


Vill du inte tvingas välja mellan skönhet och muskler
så är Porsche ett säkert kort. Ferdinand Porsche som lade grunden till detta välkända och exklusiva bilmärke var en intressant man. Han var inte bara mannen bakom världens mest producerade bil, VW-bubblan utan även hedersdoktor vid Wiens tekniska högskola, chaufför åt Österrike-Ungerns kronprins Franz Ferdinand och officer av Frans Josefs-orden.

Porsche började sin karriär i bilbranschen när han genom kontakter fick jobb hos Béla Egger som drev en elektronikverkstad. Där utvecklade Porsche en typ av elektrisk motor som fästs i navet på bilens hjul. Imponerande nog så hade han ingen ingenjörsutbildning, utan han lärde sig mycket genom att smyga sig in på Wiens tekniska högskola och lyssna på föreläsningar när han inte jobbade.

Hästens era slutade – Porsches började


Vagntillverkaren Lohner insåg 1898 att hästens era som främsta transportmedel var förbi och man anställde Porsche. Efter bara några månader hade de utvecklat en bil med elmotorer i alla fyra naven, med andra ord en tidig fyrhjulsdrift. Ett stort problem var dock att batterikapaciteten var alldeles för dålig. Detta löste Lohner och Porsche med att sätta in en bensinmotor i bilen som drev en generator som gav ström åt navmotorerna, ett system de kallade ”Mixte”. De hade utvecklat världens första hybridbil.

Körde själv


Ferdinand Porsche byggde inte bara sina bilar. Han körde själv i flera lopp, hans bilar slog hastighetsrekord flera gånger om och Porsche satt själv vid ratten och såg till att det blev en förstaplats i bland annat Exelbergrallyt och The Prince Henry Trials.

1931 startade Porsche eget med firman Porsche GmbH, Konstruktionen und Beratungen für Motoren und Fahrzeugbau. Han anställde flera gamla kollegor han blivit vän med på de olika företagen han hade jobbat för, och även sin son, Ferry Porsche. Ferry tog vid Ferdinands död över pappans företag, och drev det vidare mot dagens exklusiva sportbilsföretag, Porsche AG.

Nu har nog många av mina lågstadiekompisar hittat nya favoritbilar och inte minst jag själv har breddat min bild av vad jag letar efter i en bil. Porsche ligger dock ständigt kvar i medvetandet, och även om jag kan tycka att andra bilar är snyggare, låter häftigare eller har bättre prestanda så måste jag tillstå att Porsche är den bil som bäst lyckas kombinera sport och finåkning till en mycket elegant bil som också är en av världens snabbaste och mest eftertraktade. För mig är Porsche inte bara en bil. Det är ren elegans i rullande form.


 

Hur få tid för varandra i vardagen?


”Jag vill ha en sund kärleksrelation med min man som jag varit gift med i snart fem år. Jag vill göra saker med min älskling, order men känner inte att jag har några romantiska känslor längre. Det känns som att vi trampar på i samma spår och rutiner och får inte tid till varandra, visit då det känns som att vi inte har tid för varandra och fokus ligger på våra arbeten och allt utom att ta hand om varandra. Jag vet inte hur vi ska få till en romantisk hemmakväll, site då min man ofta är på konferenser och resor och inte alltid är hemma. När han är hemma, känns det som att avkoppling är allt utom att umgås med varandra. Kommer vi kunna få en sund relation där vi kan älska varandra igen? // Sara”


Upptäck varandra – avsätt tid!
Härlig, kärleksfull avkoppling

Härlig, kärleksfull avkoppling


Det känns som att du har många tankar och funderingar kring din relation med din man. Utifrån din beskrivning så verkar det som att ni inte pratar med varandra ordentligt om sådant som händer i vardagen, du funderar om din kärlek till honom och ni sätter av tid till allt utom varandra i varandra – det är inte en hållbar situation i längden, om ni vill ha en sund kärleksrelation i längden.

När du funderar om din kärlek till din man, så måste den vara stark för att relationen – och äktenskapet – ska vara hållbar i praktiken. För utan kärlek i en relation, är det inte någon kärleksrelation och det är (förhoppningsvis) vad du och även din man önskar. Det gäller även att ni vill och kan sätta av tid för varandra, där ni lyssnar på vad den andre har att säga om vardagliga saker och tankar, funderingar och reflektioner om händelser som berör i vardagen. Samtalet, som ska vara en dialog, behöver ni ha ofta och på ett naturligt sätt, för att båda ska kunna känna att relationen känns levande i vardagen och kunna gynna både dig och din man.

Samtal, dialog och tid för varandra är naturliga ingredienser för att kunna stimulera kärleksrelationen och genom att naturligt avsätta tid för varandra och för relationen, så kommer du se att din kärlek kan utvecklas på ett sådant sätt som du önskar. Det gäller för att avsätta tid för varandra i vardagen och krydda gärna detta på flera sätt; med tända ljus på bordet så att det blir en romantisk hemmakväll med en romantisk middag, överraska din man med någon kärlekspresent och gör något med varandra till helgen. Kärleksfulla aktiviteter och upplevelser behöver inte kosta skjortan, utan kan vara en fördelaktig stimulans för att utveckla och fördjupa relationen på ett konstruktivt och sunt sätt. Leta efter billiga hotell i ert närområde, så att ni upptäcker en ny miljö utan att behöva avsätta och planera allt för mycket i förväg. Våga visa din kärlek och upptäck att din man även älskar dig. Tiden för varandra är viktigt och det är något kärleksfullt att både ge och få kärlek av sin partner – våga älska för det gäller att uppleva kärleken igen, igen och åter igen!

Lycka till och berätta gärna hur det går! //Kramar från www.KramaMig.nu

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Ovanstående inlägg publicerades 2014-03-23 klockan 06:56. Visste du att med positiva förebilder blir världen lite bättre med små, enkla medel?

Presentkorttorget
Dagens grattis
.
Krama Mig tipsar
Tips
Visste du att Krama Mig har över 500 kärleksdikter på svenska och engelska? Hitta din favorit till att ge till din partner och vän!
Bra för alla relationer
  • När du ska ha födelsedagsfest, bröllop eller annat jubileum finns kärleksfulla standupkomiker som bidrar med glädje!

Krama Mig tipsar

Tänkvärt på Twitter